maandag 23 april 2007

Eek, een teek!

Het is weer zover. Mijn eerste teek van het jaar 2007. Of beter gezegd: de eerste en de tweede teek. Beide in mijn linkerbovenarm op amper zichtbare plaatsen en al helemaal niet bereikbare plaatsen. Het was maar omdat het begon te jeuken op mijn arm dat ik eens ging kijken.

Mijn moeder heeft ze verwijderd, maar niet met de tekentang, want daarvoor zijn de ettertjes te klein (hoewel de tweede al een beetje dikker was dan de platte teekjes die ik normaal heb). Maar ze kwamen niet helemaal mee, er bleven nog wat stukjes inzitten, en met veel gepruts en geprik met een naald hebben we toch alles kunnen verwijderen.

Hopelijk hebben we ze er op tijd uitgehaald, waarschijnlijk heb ik ze meegebracht uit 't Asbroek, waar ik zondagnamiddag in korte broek en t-shirt foto's ben gaan maken. Om het niet te vergeten, heb ik in mijn agenda genoteerd dat ik 2 teken heb weggehaald. Ik heb er nog nooit last van gehad, en ieder jaar heb ik toch altijd tussen 5 en 10 teken in mijn vel, maar zeg nooit nooit...

1 opmerking:

Sabine de Witte zei

Voorkom een tekenbeet met bescherming aan de onderkant van je lichaam. Teken komen vooral uit het gras. Op de site http://stopdeteek.nl staat wat het risico is en dat teken van onderen komen. Als je een stukje op je blog plaatst (http://stopdeteek.nl/bloggers) ontvang je van ons een paar beschermde Bugsox sokken!

Een reactie posten