maandag 4 juni 2007

"Moord in het Wijtschot"

Dit klinkt luguber, maar het was nodig...

Met het mooie weer ben ik gisteren nog eens naar het Wijtschot getrokken. Ik had zaterdag een melding gekregen van een gevlekte orchis, dus wou ik toch eens gaan kijken. Met momenten was het plakken en puffen in de drukkende hitte.

De gevlekte orchis stond mooi te pronken naast het pad. Door het gras wat opzij te duwen, kon ik er een paar mooie foto's van maken. Maar toen ik rechtstond, gebeurde de eerste moord... In de put heb ik me een tijdje kunnen bezighouden met gewone bootsmannetjes. Leuk zoals die daar op hun rug drijven. Maar wel nogal klein in beeld, en als ik ze wat groter dacht te hebben, kon ik niet meer scherpstellen. Dit doet me toch weer verlangen naar een echte macrolens. Het mannetje platbuik dat er rondvloog, ging af en toe zitten, en die heb ik nu ook digitaal op foto. Analoog had ik die 2 jaar geleden al in de Bospolder gefotografeerd.

In het wilgenbos in de put heb ik nog heel wat exemplaren breedbladige wespenorchis gevonden, maar natuurlijk nog niet in bloei... Toen ik terug op het pad op de westelijke putrand stond, gebeurden nog 2 moorden. En toen ik terug bij mijn fiets was, gebeurde de laatste moord.

Nee, het waren geen muggen. Maar wel teken! Rotbeesten! Piepklein, je zou bijna denken dat het stofjes zijn... En het straffe van al: 's avonds na het douchen, heb ik zowel op mijn linker- als op mijn rechtervoet nog een teek uitgetrokken. Weeral van die piepkleine opdondertjes! Je zou er de "weubbes" van krijgen... (en daarmee staat de tekenteller intussen op zes!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten