dinsdag 3 april 2007

Argus fotowedstrijd

Zopas kreeg ik de nieuwsbrief van Cera, en daarin stond het bericht dat Argus opnieuw een fotowedstrijd over natuur en milieu organiseert in 2007.

Het is intussen al de zoveelste editie van de fotowedstrijd en de opzet is hetzelfde als vorig jaar. Er zijn verschillende categorieën, waarin je per categorie 5 beelden mag opsturen. Er zijn ook categorieën voor kinderen en jongeren (maar daar ben ik dus te oud voor). Tegenwoordig in het digitale tijdperk moet je geen dia's of foto's meer opsturen per post, maar kan je je beelden uploaden via internet. En, sinds dit jaar ook via FTP. Dit leek me wel interessant, maar Walter van de fotoclub heeft het geprobeerd en het lijkt niet te werken. De HTML-upload via de website werkt ook, dus blijven we die gebruiken.

Je kan beelden insturen tot 15 juni, maar er staat uitdrukkelijk bij van niet te wachten tot die datum omdat de server anders weer eens zouden overbelast kunnen geraken (zoals vorig jaar). Dus heb ik al enkele beelden opgeladen, 2 in de categorie "Dieren en planten in hun natuurlijke omgeving" en 2 in de categorie "(G)een vuiltje aan de lucht". Ik heb nog wel een paar beelden in mijn hoofd, dus ga ik dit weekend nog eens wat dia's inscannen en die beelden ook al uploaden. Maar ik ga nog niet alle categorieën volzetten, want opgeladen beelden kunnen niet meer verwijderd worden, en stel dat ik daarna nog mooiere foto's maak...

Er zijn ieder jaar duizenden inzendingen, dus de kans is klein om in de halve finale te geraken, maar... de kans is er wel. Dus wil ik nog wel eens meedoen.

Meer info: http://fotowedstrijd.argusmilieu.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten