dinsdag 5 april 2005

Nikon Speedlight SB-22

Toen ik laatst bij Foto Rembrandt in Merksem was, zag ik in de etalage bij de tweedehandsspullen een Nikon SB-24 flitser liggen. Ik weet dat mijn Nikon F601 niet meer van de jongste is, en dat hij ook niet automatisch (TTL) kan werken met de nieuwere en nieuwste generatie van flitsers. Daarom was ik zo'n beetje aan het uitkijken naar een degelijke flitser. In de handleiding van mijn camera staat dat de SB-24 wel op camera past, maar dat niet alle functies ondersteund worden. Maar samen met de gewone handleiding zat er indertijd ook een Flits-handleiding bij, en deze was gebaseerd op de Nikon Speedlight SB-22.

Dus ben ik wat gaan rondkijken op internet, tweedehandssites, zoals marktplaats.nl, fotoapparatuur.nl en fotobeurs.com, tot ik op 10 februari een berichtje postte op het forum van Belgium Digital. Ik heb niet lang moeten wachten op een reactie. We hebben wat over en weer gemaild en uiteindelijk tot de verkoop gekomen: € 50 inclusief verzendingskosten voor een tweedehands flitser in goeie staat. Ter info: de SB-22s wordt nog op enkele plaatsen verkocht en kost dan € 135.
Tenslotte heeft de verzending nog wat tijd gekost, maar uiteindelijk was er gisteren een pakketje voor mij. Met daarin de SB-22 en een handleiding. Direct een stel opgeladen batterijen erin, en ja hoor, flits-flash-flits.
Nu moet ik de flits nog goed leren gebruiken...

Bedankt, Rob!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten