donderdag 14 april 2005

Airliners.be - Sea Flanker

Gisteren had ik me al geregistreerd bij Airliners.be, een foto-gallerij voor foto's van lijnvliegtuigen. Daarvoor heb ik de naam "Sea Flanker" gekozen. De Flanker is een van mijn favoriete gevechtstoestellen. Flanker is de westerse naam voor een Russisch toestel, nl. de Sukhoi Su-27. Hiervan zijn verschillende versies gemaakt: Su-27 (basisversie), Su-30 (all-weather tweezitter, zal vooral geleverd worden aan India), Su-34 (twee zitplaatsen naast mekaar), Su-35 en Su-37 (uiterst wendbaar door Thrust Vector Control). De Su-27D (of ook wel Su-33 genoemd) is de Sea Flanker, speciaal aangepast voor gebruik op vliegdekschepen (dubbel neuswiel, verstevigd landingsgestel, landingshaak, ...). En deze Sea Flanker heb ik thuis ook op schaal 1/72 staan.

En daarnet heb ik op Airliners.be mijn eerste twee foto's geplaatst: een opstijgende Airbus A320 van Virgin Nigeria (zie ook het eerdere artikel over dit toestel), en een taxiënde CRJ-100 van Lufthansa. In het weekend zullen nog meer foto's van de uitstap naar de luchthaven van 9 april volgen. En ik ga ook nog eens kijken in mijn dia's van juli 2004, toen we met de fotoclub in het Torfbroek in Kampenhout waren. Toen heb ik meer vliegtuigen dan bloemen gefotografeerd.

1 opmerking:

wendy zei

ah voortaan me vliegtuigspotting bezig :p

Een reactie posten