dinsdag 10 juli 2007

Dokter

Gisteren toch eens naar de dokter geweest. Dat ding aan mijn been zag zondag wel rood en onder het wondje was een felrood vlekje verschenen. Eerst dacht ik dat het een beet van een mug of van een insect was, maar de dokter zei dat het ook een soort reactie zou kunnen zijn op de wonde. Het gebied rond de wond is warmer dan de rest van mijn been, het is wat dikker dan mijn ander been en met momenten zit het vreselijk te jeuken. Maar het doet niet echt pijn.

Hij heeft mij een tetanusspuit gegeven, en in augustus moet ik mijn tweede spuit gaan halen. En dan kan ik er weer tegen voor 10 jaar. En voor de rode vlek rond de wonde heeft hij mij preventief antibiotica voorgeschreven. Nu maar hopen dat het eens stopt met jeuken, en dat de rode vlek wegtrekt, want als het erger wordt, moet ik terug naar de dokter voor meer antibiotica.

Gelukkig is het gebeurd tijdens het hooien en niet tijdens het mesten. Maar een riek blijft wel een gevaarlijk wapen...

2 opmerkingen:

bart zei

amputeren die hap! :-)

Rafaël Delaedt zei

De antibiotica-kuur is gedaan en het ziet er al veel beter uit. Geen last meer van. Dus gelukkig niet amputeren...

Volgende week in de Doode Bemde toch maar wat uitkijken met rieken en andere moordtuigen...

Een reactie posten