donderdag 14 juni 2007

Zomerkamp in de Doode Bemde

Nu ik weet dat ik in juli gewoon kan blijven werken bij Siemens, kan ik eindelijk eens wat aan verlofplanning gaan doen. Ik had me om die reden ook nog niet ingeschreven voor een reis bij KrisKras, maar intussen zijn bijna alle reizen in juli en augustus volzet. Maar voor zulke gevallen heb ik wel een noodplan klaar.: het zomerkamp in de Doode Bemde.

Vier jaar geleden heb ik dat voor de eerste keer gedaan, en dat was echt wel leuk. Overdag gaan helpen op het veld, gaan hooien, en in de late namiddag eens gaan zwemmen (in een zwemvijver), een toerke met de fiets gaan doen, een ander natuurgebiedje bezoeken, ... Kortom, een mix van werken en ontspanning. De Vrienden van Heverleebos en Meerdaalwoud (kortweg: VHM) organiseren dat zomerkamp ieder jaar, maar de voorbije jaren ging ik dan met KrisKras op reis, of moest ik werken. Dus ga ik dit jaar nog eens mee op kamp.

Waarschijnlijk gaat er nog iemand mee die er vier jaar geleden ook bij was, dus dat is al tof. En voor de rest leren we op die manier weeral nieuwe mensen kennen. Ik ga straks het inschrijvingsformulier eens invullen en opsturen.

Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik mijn fotorugzak ga meesleuren of dat ik enkel mijn klein digitaaltje ga meenemen. Als we op het veld gaan werken, laat ik die rugzak liever niet zo onbeheerd achter (ook al komen er op die velden zelden vreemde mensen), maar aan de andere kant is de Doode Bemde wel een prachtig natuurgebied dat erom vraagt om met goed materiaal gefotografeerd te worden. Dus ik ben er nog niet uit, maar ik heb nog wel even de tijd voor ik de knoop moet doorhakken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten