zaterdag 30 juni 2007

Gallen

In het najaar wordt bij Natuurpunt Antwerpen Noord een mini-cursus gegeven over "Gallen". De lesgeefster heeft aan mij gevraagd ik voor beeldmateriaal wil zorgen. Dus foto's van verschillende soorten gallen, de grootste mag ik ook doorsnijden om dan van het binnenste foto's te maken.

Rina wist me al te melden dat er langs de antitankgracht in Stabroek ananasgallen groeien, maar dat ik nog wel enkele weken kan wachten alvorens er foto's van te gaan maken. Ook in het Wijtschot weet ik dat er gallen groeien op de eik en de wilg. En daarnet ben ik in de tuin even een ronde gaan maken en op de zomereik in de voortuin heb ik zeker 2 soorten gallen gevonden. Misschien nog een derde soort, maar daar ben ik nog niet uit wat het is.

Mijn oproep: als iemand nog een plekje in de buurt kent waar gallen groeien, geef me dan maar een seintje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten