donderdag 15 maart 2007

Vlaamse gaaien

Vanmorgen vroeg toen ik aan de ontbijttafel zat, kwam er een groepje van 4 vlaamse gaaien in de eik zitten. In normale omstandigheden zie je die vogels alleen, of hoogstens met 2, maar 4 vogels in een groep dicht bij mekaar, vond ik toch wel uitzonderlijk. Ik had nog tijd om de camera te halen en er een paar foto's van te maken. Toen ik naar buiten ging om wat dichterbij te geraken, vlogen ze een voor een weg.

Waarom ze in groep naar hier kwamen, heb ik later gehoord. 's Morgens vroeg, voor de andere vogels actief zijn, komen vlaamse gaaien en eksters naar de voerderplank om te zien of er nog iets te vinden is, zonder dat ze veel van de mensen hoeven te vrezen (omdat die nog in hun bed liggen). Dat kan kloppen, want gisteren kwam er ook al een ekster op de rozenboog zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten