zaterdag 17 maart 2007

Art in Nature

Gedurende 4 weekenden in maart was er een tentoonstelling in het Kasteel van Schoten van 3 kunstenaars. Mark Dedrie exposeerde beeldhouwwerken, Dos Winkel exposeerde onderwaterfoto's en Claire Moens exposeerde juwelen.

Mijn ouders waren vorig weekend al gaan kijken en vonden het zeker de moeite. Dus ben ik daarnet eens gaan kijken. 't Is toch geen weer om andere dingen te doen...

Toen ik binnenkwam, werd ik direct aangesproken door een Nederlander, die me een kaftje gaf met de uitleg bij de foto's en de namen van de beeldhouwwerken. Het waren prachtige foto's, mooi gepresenteerd en in een mooi kader (het Kasteel van Schoten wordt ook door de FFFS gebruikt voor haar jaarlijkse tentoonstelling). Ik ben niet erg bekend met onderwaterfotografie, en Dos Winkel werkt zeer veel in macro. Met andere woorden, een nieuwe wereld ging voor mij open. Prachtig allemaal. Ook de beelden van Mark Dedrie mochten er zijn. Niet allemaal mijn smaak, maar vooral de pinguins en ook de ijsbeer mochten er wel zijn. De juwelen van Claire Moens heb ik zelfs niet eens bekeken.

Toch wel de moeite om even binnen te springen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten