donderdag 8 maart 2007

Spoorwegfotografie

Een ander tak van de fotografie waarvoor ik me wel interesseer, is de spoorwegfotografie. Omdat het vandaag zulk mooi weer was, ben ik in de namiddag met de fiets naar het station Antwerpen-Noorderdokken gereden. Zowel spoorlijn 12 (Antwerpen-Essen) als spoorlijn 27A (de goederenlijn naar de Haven van Antwerpen) komen door het station. Er is dus veel kans op een grote verscheidenheid aan locomotieven.

De zon stond niet meer ideaal, maar ik heb toch heel wat mooie foto's kunnen maken. Locomotieven van de reeksen 11, 20, 23, 25 en 77 heb ik kunnen fotograferen.

Daarna ben ik door de Oude Landen en langs Ekeren-Donk naar de Salaadweg gereden. Daar kun je ook dicht bij spoorlijn 27A komen en daar heb ik ook nog wat moois kunnen fotograferen. Voordeel t.o.v. het station is de openheid van het landschap. Het station zit ingekneld tussen de bruggen van de A12 en de Havanastraat.

De foto's van de locomotieven heb ik op Wikimedia Commons geplaatst, om later te kunnen gebruiken in Wikipedia-artikels over spoorlijnen en locomotieven.

Link: http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Arafi/Treinen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten