zondag 13 juli 2008

Primeur

Vandaag ben ik eindelijk nog eens met de fotoclub mee op uitstap geweest. En het was de moeite waard. Het dagje natuurfotografie heeft deugd gedaan. Veel mooie dingen kunnen fotograferen, zoals een paar dauwfoto's voor de clubreeks, wat libellen, sprinkhanen, vliegen, spinnen, ...

Maar de primeur van de dag was toch de ijsvogel. Het was trouwens ook de eerste keer dat ik dit mooie vogeltje in levende lijve zag. Dat klinkt misschien raar voor een natuurfotograaf, maar ik fotografeer hoofdzakelijk macro en landschappen en slechts zelden vogels.

De bovenste foto is mijn allerleerste ijsvogelfoto, uit noodzaak gemaakt met macrolens. Mijn Sigma 180 macro is het grootste wat ik in mijn fotorugzak heb zitten. Maar met een D200 kan je mogelijk nog wat croppen. De foto toont een juveniele ijsvogel, die een kwartiertje daarvoor nog gevoederd werd door mama ijsvogel, maar toen zaten we nog niet in de hut...
De onderste foto is een crop van een van de volgende foto's, toen het vogeltje zich gedraaid had, én met een (natuurlijk) lichtje in het oog.


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie foto's Rafael. Het zijn prachtige vogels en ze zijn inderdaad niet zo heel erg makkelijk te spotten. Alleszins mooi gedaan.

Sam M zei

Leuk dat je ze ook hebt Rafael!
Spijtig dat het licht van achter hem kwam, maarja...
Wel best vet dat je hem met een 180mm zo dicht hebt moet ik zeggen.
Wat moet dat dan met een 500mm zijn :-)

Anoniem zei

Fraaie ontmoeting heb je gehad, en mooi vastgelegd ook.

Een reactie posten