zaterdag 5 juli 2008

Canon PowerShot A650 IS

Mijn digitale camera (Canon PowerShot A80) begint wat te verslijten. Niet alleen aan de buitenkant (de verf gaat er wat af aan de hoeken), maar ook binnenin. Vlekken in beeld (stof op de sensor), onscherpte bij tele, veel ruis zelfs bij lage ISO's, bij meerdere opnamen na mekaar komt er ook "ruis" in beeld, ...). Ik heb er dan ook al meer dan 20.000 foto's mee gemaakt, overal mee naartoe gesleurd, ja, die camera is zijn geld al meer dan waard geweest. Maar nu aan vervanging toe...

Wat ik net zo leuk vond aan de A80 (en wat ook de reden was dat ik speciaal die camera gekocht had), is zijn draaibaar schermpje. Als je dat vergelijkt met de huidige schermpjes is dat van de A80 maar een klein ding. Bij mijn nieuwe camera wil ik ook wel zo'n draaibaar scherm. En van Canon ben ik zeer tevreden, dus blijf ik bij Canon. Wat dan overblijft is de PowerShot A6x0 reeks. Waarvan ze momenteel alleen nog maar de A650 IS verkopen. Deze heeft 12 megapixels en beeldstabilisatie. En qua prijs valt die ook nog prima mee: rond de 300 euro. Als je dat vergelijkt met de prijzen vier jaar geleden...

Mijn A80 werkt nog met CompactFlash, maar de A650 IS werkt met SD (zoals veel andere compactcamera's). Dus moet ik nog geheugen bijkopen...

Straks eens een paar winkels aflopen...

2 opmerkingen:

JantjeDee zei

hai...
ik zoek een 650..kan het nergens meer krijgen :(
wil ook een kantelbaar scherm :(
zucht
heb jij het nog gevonden?
groet Janneke

the666bbq zei

ik heb zelf ook een A80, zeer leuk ding tot hij 'ineens' de roze geest gaf ... scheen een fabrikagefout te zijn die gratis werd hersteld onder garantie of die garantie nu al tien jaar verlopen was of niet ;-)

Het kantelscherm heb ik enorm graag gebruikt, zo graag dat ik een Sony A300 gekocht heb, één van de weinig op dat moment met klapscherm (niet de reden maar een reden), maar het 360° scherm van de Canon was toch nog iets anders (dan was de Nikon D5000 wel een sterke tegenkandidaat geweest als ze die wat sneller op de markt hadden gezet)

Een reactie posten