zondag 13 juli 2008

Phegeavlinder

Toen ik begin juli langs de HSL-werfweg (nu een geasfalteerd en deels autovrij fietspad) naar Merksem reed, zag ik dat er daar in de berm heel wat bloemen in bloei stonden. En ondanks het slechte vlinderjaar zag ik (in een flits, tijdens het voorbijrijden) toch heel wat vlinders op de akkerdistel zitten, allemaal dezelfde soort. Bij het terug naar het huis rijden, heb ik eens wat beter gekeken en zag ik dat het phegeavlinder (Amata phegea) was. Deze soort wordt ook wel het melkdrupje genoemd. Weeral een soort om toe te voegen aan mijn lijst op waarnemingen.be. Spijtig genoeg had ik toen geen fotocamera bij.

En vandaag is het me gelukt er eens te passeren met fotogerief. Na de clubuitstap naar de Demerbroeken, ben ik er nog even naartoe gegaan en heb nog wat mooie foto's kunnen maken. Vooral de 2 parende vlinders bleven mooi stil zitten.

Parende phegeavlinders

Geen opmerkingen:

Een reactie posten