maandag 6 augustus 2007

Kleine Nete

Gisterenavond moest mijn zus in Emblem zijn voor een repetitie voor de trouwmis van een vriendin van haar. Omdat ze thuis vonden dat ze niet met de fiets kon gaan (wegens de afstand en het onbekende (late) einduur, kwam ik met het idee dat ik haar wel zou brengen en gaan halen met de auto, en dat ik intussen wel zou gaan fotograferen.

Dus, zo gezegd, zo gedaan. Ik ben eerst naar het Badhuis gereden, dit is een café/taverne langs de Kleine Nete, ter hoogte van de baan tussen Emblem en Kessel. Vandaaruit ben ik op de Netedijk terechtgekomen. Om 18 uur was het er nog snikheet. Maar ik heb toch enkele mooie dingen kunnen fotograferen. De reuzenbalsemien moet ik nog eens een andere keer opnieuw doen, maar de blauwe breedscheenjuffer is wonderwel prachtig gelukt. Het beestje is zo'n 8 keer gaan vliegen, maar kwam steeds terug naar hetzelfde bladje. Omdat het eigenlijk toch te warm was, en ook omdat er nog iets teveel wind was, ben ik verder gewandeld en dan binnendoor terug naar de auto gegaan.

Aan het station van Kessel wou ik nog een foto gaan maken voor het stationgebouw, om te gebruiken op Wikipedia, maar dat ging niet. Omdat er in Kessel gewoon geen stationsgebouw is. Er zijn slechts 2 perrons... En ook niet veel interessante treinen. De stoptrein tussen Antwerpen en Turnhout, en de direct Antwerpen-Mol/Neerpelt.

Dan maar terug naar het Badhuis om een terraske te gaan doen, tot de zon wat meer gezakt is. En rond half negen was mijn Ice-tea op en was het ideaal foto-weer. Een lage zon, zacht avondlicht, en ook de wind was gaan liggen, op een zuchtje na. Terug met het fotogerief op de dijk op zoek naar mooie foto-onderwerpen: wilde peen, een soort boterbloem, weegbree, ... Iets na negen was het gedaan met fotograferen, want toen deden ze het licht uit. Mijn zus had ook net gedaan met repeteren, dus de planning kwam mooi uit. En ik heb er weeral wat mooie foto's bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten