maandag 6 februari 2012

Schors

Ik schreef het eerder al (Oude liefde = nieuwe liefde): 2012 wordt een schorsjaar.

Vorig weekend was het twee dagen zonnig weer, dus tijd om er met de camera op uit te trekken. Zaterdag met de compactcamera (vanuit de losse hand) vooral plataan gaan fotograferen. Maar vanuit de losse hand wil ook zeggen: weinig scherptediepte en dus minder scherpe foto's (plataan heeft toch al een redelijke "diepte"). Dus ben ik zondag teruggegaan ('t is maar twee straten verderop) met de grote camera met macrolens op statief. Dan kan ik sterk diafragmeren voor veel scherptediepte. Maar ook deze keer zijn de foto's niet allemaal zo goed gelukt. Door die superkleine opening (f/16) had ik toch sluitertijden à la 1/13 seconde en als ik mijn statiefkop dan niet vastzet, zit er toch bewegingsonscherpte in de foto's :-(

Uiteindelijk toch wat aanvaardbare beelden kunnen maken... schors van plataan, schors van berk en schors met klimop. Kijk en geniet!

schors van plataan
schors van berk
schors met klimop

1 opmerking:

Gert Arijs zei

Hoi Raf, goed dat je nog eens blogt :-).
Ik ben benieuwd naar een test: compactcamera op f/4 of 5,6 en reflex op f/16: wie heeft het meest scherptediepte?

Een reactie posten