woensdag 29 februari 2012

Fotowedstrijd

In augustus 2011 lanceerde mijn werkgever, de FOD Mobiliteit & Vervoer, een fotowedstrijd met als thema "Mobiliteit". Er waren meer dan 400 inzendingen en daaruit werden de 40 beste beelden geselecteerd. Deze 40 werden in het groot afgedrukt en ingekaderd en zullen na verloop van tijd verspreid worden in de verschillende gebouwen van onze FOD. De drie beste foto's worden beloond met een grote afdruk en een cadeaucheque van de Fnac (€ 100 voor de winnaar, € 50 voor de 2e en de 3e).

Gisteren was de vernissage en de bekendmaking van de winnaars. Ik wist zelf al van in januari dat er twee van mijn vijf foto's geselecteerd waren voor afdruk in de selectie van 40 beste. Maar ik had nooit gedacht dat ik met het beeld van de ondergesneeuwde fietsen zou winnen, als ik zie welke prachtige beelden er bij die grote selectie zitten. Maar de jury kiest, en als ik mijn collega's (niet-fotografen) hoor, dan vinden zij dat ook wel mijn beste beeld. Mijn ingezonden selectie van 5 beelden is trouwens het resultaat van een interne bevraging bij mijn naaste collega's.

winnaars fotowedstrijd

Eerste prijs: Wim Van Laere (midden)
Tweede prijs: Gregory Delbeke (links)
Derde prijs: Rafaël Delaedt (rechts)

Deze winnende foto maakte ik op 18 december 2009 rond 7 uur 's morgens terwijl ik stond te wachten aan de bushalte in Schoten. Er was een dik sneeuwtapijt gevallen en dat levert al eens fotogenieke situaties op, dus had ik mijn compactcamera meegenomen. De paal op de foto is een lantaarnpaal die oranje licht verspreidt. De foto gaf dan ook oranje sneeuw, die ik later terug wit heb gemaakt. Een beetje contrastverhoging geeft al snel dit schijnbaar zwart-witbeeld.

fietsen in de sneeuw

Mijn andere foto die de selectie van 40 beelden gehaald heeft, is het wiel van een goederenwagon, in een spoorwegbundel langs het Albertkanaal in Merksem (Antwerpen).

wiel van goederenwagon

1 opmerking:

veerle zei

fantastische foto's!

Een reactie posten