zondag 5 februari 2012

IJs en sneeuw

Na een erg koude week met op vrijdagnamiddag/avond een fikse sneeuwbui, lag er voor de fotografen op zaterdag een mooi winters landschap klaar. En langs de vaart blijft dat winterse landschap er mooi bijliggen. 't Was geen plaksneeuw, dus die sneeuwman zal voor een volgende keer zijn, maar de korrel/poedersneeuw gaf wel mooie sneeuwkristallen op het ijs. Letterlijk elk oppervlak werd bedekt met een laagje poedersneeuw. Zo ook de bolders van een werkponton van De Scheepvaart. Ook de kapotgevaren en opnieuw vastgevroren ijsschotsen werden bedekt met een donzig laagje. Deze panoramafoto werd meteen ook mijn nieuwe "omslagfoto" op Facebook, om mijn profiel een winters tintje te geven...

sneeuwbolders
ijsschotsen

De rietpluim heb ik gefotografeerd met de macro-instelling van mijn compact-camera. Gezien de redelijk grote beeldhoek, vind ik het leuk om er een deel van het landschap bij te plaatsen. Omdat ik niet goed wist welke plaatsing het best zou uitkomen ten opzichte van de oude fabrieksgebouwen aan de overkant van de vaart heb ik twee foto's gemaakt. En ik vind de tweede foto de betere, want daar steekt de bruine rietpluim mooi af tegen de blauwe lucht. Ze hadden wel alletwee wat meer ruimte aan de rechterkant mogen hebben...

rietpluim laag
rietpluim hoog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten