zaterdag 3 februari 2007

Oude Landen

Voor de clubreeks 2008 werken we in de fotoclub rond "De vier seizoenen in de Oude Landen". De Oude Landen is een natuurgebied in Ekeren, omsloten door de "ontwikkelingen van deze tijd" (spoorweg, woonblokken, woonwijk, autosnelweg).

Toen ik vanmorgen opstond rond half acht, was het mooi helder en begon er wat blauw in de lucht te komen. Na een blik op de kalender (om te zien hoe laat de zon opkomt), heb ik me snel-snel klaargemaakt en ben vertrokken, naar de ingang langs de spoorweg in Merksem. En ja hoor, ik was op tijd in de Oude Landen voor de zonsopkomst. Ik heb zelfs eerst de maan nog gefotografeerd. En ook de zonsopkomst was weer prachtig. Daarna nog wat rozebottels gaan fotograferen langs de centrale weg, lekker in het opwarmende winterzonnetje. In de verte kwam daar nog een vroege wandelaar aan, compleet in camouflagekleren gehuld: Walter. Iets na negen uur kwam ook de rest erbij en samen keken we rond en fotografeerden wat onze ogen zagen: ijs-/waterdruppeltjes, rijm op het gras, dauw op spinrag, mossen en korstmossen, rietkragen, wilgen, ... We gingen ook nog eens een kijkje nemen in het natte stuk, en nat was het er wel. Rond half twaalf lieten Walter en ik de rest ter plekke en keerden we terug naar de auto.

Wat een prachtige voormiddag! 't Deed enorm deugd om de zon op ons gezicht te "voelen" schijnen, na al die weken van dat grijze weer! En 't levert nog wat mooie foto's op voor onze clubreeks...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten