zondag 4 februari 2007

Ontdek de Schelde

Vanmorgen ben ik samen met een 170-tal andere Natuurpunters en natuurliefhebbers ingescheept op Flandria 18 voor een 3,5 uur durende tocht op de Schelde. We vertrokken aan het Steen in Antwerpen en voeren over de Schelde tot helemaal in de bocht van Bath en dan terug naar Antwerpen. Onderweg werd er door enkele natuurgidsen van de Schorrenwerkgroep van Natuurpunt uitleg gegeven over de Schelde, over de natuur rondom, en over de toekomstplannen van haven en natuur.

Natuurlijk had ik mijn fotomateriaal bij en heb ik me heel de voormiddag geamuseerd met foto's maken van de vogels op het slik (veel te ver weg, en dus allemaal foto's om weg te gooien), van de installaties in de haven (om later toe te voegen op Wikipedia), van de lichteffecten boven de Schelde, van de kerncentrale van Doel, en van de meeuwen achter de boot. Met die meeuwen hadden we wel geluk, want net toen kwam de zon even tevoorschijn. De rest van de tocht was het eerder grijs weer. Dus niet zo'n mooi weer als gisteren, maar toch nog beter dan verwacht (ze hadden dikke mist en lage wolken voorspeld). We gaan niet klagen.

Het was een aangename ervaring om de natuur op de Schelde-oevers eens van de andere kant te bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten