zondag 1 januari 2012

Een nieuw jaar, een nieuw begin

2012 is zopas begonnen en we gaan deze weblog nog eens nieuw leven inblazen. 2012 is voor de Fauna Flora Fotoclub Schoten een jubileumjaar, want in december 1987 werd deze fotoclub door enkele natuurfotografen opgericht. De club bestaat dus 25 jaar en dat wordt gevierd. 2012 is voor mij ook een jubileumjaar, want ik ben in 2002 bij de fotoclub gegaan, en kan dit jaar dus 10 jaar natuurfotografie vieren.

Als ik mijn eerste foto's uit 2002 vergelijk met foto's uit 2006 of foto's uit 2011 dan mag ik toch wel zeggen dat ik enorm vooruit ben gegaan. Niet alleen qua natuurfotografie, maar ook portretten bijvoorbeeld. De grootste verdienste ligt hierin bij de fotograaf zelf, maar ook het materiaal helpt voor een deel, hoewel ik met mijn eerste compact (Canon A80) en een omgekeerde 50mm indertijd prachtige opnamen heb gemaakt. En ik blijf met twee camera's fotograferen. Elk heeft zijn mogelijkheden en zijn beperkingen.

Mijn goede voornemens voor 2012 - o, zo cliché - zijn om meer naar buiten te gaan fotograferen, meer aandacht te besteden aan een (rustige) achtergrond, een paar topbeelden te maken en het beschikbare materiaal tot het uiterste te leren kennen. Nieuw materiaal is voorlopig niet nodig. Verder wil ik deze weblog weer eens nieuw leven inblazen met minstens éénmaal per week een nieuw bericht. En als het niet over fotografie gaat, dan wel over natuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten