zaterdag 5 november 2005

100° beeldhoek

Een kleine maand geleden was ik nog aan het twijfelen of ik een macro-lens of een groothoekzoom zou kopen. Toen had ik al lichtjes besloten om de groothoekzoom (Nikkor 18-35) te gaan kopen. Dus heb ik wat prijzen nagekeken op het internet, rondgemaild naar een aantal fotowinkels, en daardoor gemerkt dat er toch behoorlijk wat verschillen op die prijzen zitten. In Nederland is de lens goedkoper dan in België, maar in Duitsland is ze, tot mijn grote verwondering, duurder dan in België.

Nederland wil zeggen: vooruitbetalen en laten opsturen met een of andere pakjesdienst. Niet echt mijn ding... en het is ook niet weinig geld...
Dus ga ik de lens hier in België kopen. Ik had op het forum van Belgium Digital al veel gehoord over Foto Degreef in Edegem, dat die concurrentiële prijzen hanteren, en dat de bediening echt top is. Dus ben ik deze namiddag eens naar Edegem gereden...
De lens stond gewoon in de kast, ik mocht ze buiten eens gaan uittesten, en ja hoor, het is een pracht van een lens. Nu kan ik eindelijk eens deftig landschappen en luchten gaan fotograferen... En de prijs valt ook heel goed mee (ik heb nergens in België goedkoper kunnen vinden). En voor de meerprijs die ik tov Nederland betaald heb, had ik hier een vlotte bediening, een goeie service (ik ben ook nog aan het rondkijken voor een LowePro MiniTrekker, maar die was niet binnen, dinsdag is die wel terug binnen - in de gewenste kleur!). En ik heb meteen ook nog wat sponsoring voor de fototentoonstelling binnen gehaald.

De weg naar huis ging langs de militaire baan aan het vliegveld van Deurne. Aan de inrit van het fort ben ik gestopt om al eens wat testopnames te maken, op verschillende brandpuntsafstanden en verschillende diafragma's. Daar heb je een grote vlakte zonder obstakels, ideaal om een mooie zonsondergang te fotograferen!

Als liefhebber van mooie wolken en luchten ga ik deze lens nog veel gebruiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten