woensdag 9 maart 2005

Recordwaarneming pestvogels

Ik zag vandaag op de website van Schoten het bericht staan dat er meer dan 100 pestvogels waren waargenomen in sportpark De Zeurt. Dus ben ik op de website van Natuurpunt eens naar de cijfers gaan kijken: voor dinsdag 8 maart stonden daar 60 vogels gemeld. Natuurpunt heeft ook een telefoonnummer (de Vogellijn) waar je de meest recente waarnemingen kan beluisteren. En daar heb ik net naar gebeld.

Een recordwaarneming voor Vlaanderen: in sportpark De Zeurt in Schoten werden deze avond 220 pestvogels waargenomen.

En ik heb er ocharme 7 gezien....

Ik vrees dat ondertussen alle bessen zijn opgevreten (en waarschijnlijk ook al terug uitgescheten), dus om er morgen nog te zien... maar morgenvroeg ga ik zeker nog eens kijken...

Groetjes van een lichtjes gefrustreerde pestvogel-waarnemer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten