woensdag 21 september 2005

Mist

Omdat het maandag en dinsdag 's ochtends zo mooi was, op weg naar mijn werk langs de E313 aan het Netekanaal, ben ik vandaag eens vroeger opgestaan en vroeger doorgereden. Op de kleine wegen langs het Albertkanaal en naast de E313 was het een dikke soep. Als ik op de dijk van het Albertkanaal stond, hoorde ik een boot langsvaren, maar ik zag helemaal niets (behalve een allesomvattende grijze massa). Een brug die zomaar uit het niets verschijnt, of in het niets verdwijnt...

Maar het mooie ochtendlicht van de vorige dagen zag ik niet... De zon was al opgekomen, dat zag je wel want er was meer licht in de mist, maar geen zonnestraal was krachtig genoeg om er doorheen te priemen. Van armoede ben ik dan maar spinnenwebben en spinnen gaan fotograferen. Om kwart na acht ben ik dan maar verder naar Herentals gereden. En toen ik nog geen minuut op de autosnelweg zat, kwam de zon toch wel door de mist zeker... Nou ja, volgende keer meer geluk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten