zondag 25 september 2005

Egel

"Wie wil er een egeltje op de gazon zien kruipen?" komt ons vader vragen. Ja, dat wil ik wel zien... snel mijn fototoestel nemen en dan naar buiten. Maar het beestje is te vinnig om met de Nikon en de grote lens te fotograferen (hij kroop bijna ín mijn lens).

Maar wat is dat? Deze egel heeft een paar kanjers van teken. Zouden we die kunnen verwijderen? Ons moeder doet haar tuinhandschoenen aan en raakt het egeltje aan. Snel rolt het zich op, dat is de natuurlijke verdedigingsreflex. Maar dan kan ons moeder het wel makkelijk oppakken. Met een pincet kunnen we tussen de stekels 3 grote teken verwijderen, maar aan zijn rechteroor zitten nog 2 teken. Die kunnen we niet weghalen, want als hij zich oprolt, zien we die vieze beesten aan zijn oor niet meer.

Ondertussen ben ik ook de digitale camera gaan halen, samen met een klein statiefje. Er zit nl. een film-functie op mijn Canon A80, en vanop statief geeft dat de beste resultaten. Ik kan per filmpje maximum 3 minuten opnemen, dus daar gaan we... De opgerolde egel wordt op zijn rug op de gazon gelegd en dan maar wachten tot hij zich ontrolt... Dat geeft leuke beeldjes... (en in totaal 5 filmpjes).

Nadat hij de tweede keer "uitgerold" is, laat ik hem maar en kruipt hij in de tuin tussen de planten. Daar kan ik er nog een paar mooie foto's van nemen...Egeltje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten