zaterdag 14 januari 2006

Pestvogels

Omdat ik had gehoord dat er afgelopen week weer pestvogels waren gezien bij ons in de buurt, en omdat ik daar tijdens mijn fietstochtje daarstraks langs reed, dacht ik: "Ik zal nog eens gaan kijken." En ja hoor, ze zaten er, hoog in een berk. Met het blote oog kon ik er ongeveer 20 tellen, dus ben ik snel naar huis gereden om de verrekijker, de digitale camera en het statief te gaan halen. Eenmaal terug bij de pestvogels, waren er ook een paar andere vogelaars aan het kijken met telescopen. Soms vlogen de vogeltjes naar beneden naar de bessenstruiken, maar de meesten bleven boven in de boom zitten.
Met de verrekijker op het statief en de digitale camera maximaal ingezoomd tegen een oculair van de verrekijker, kon ik enkele foto's maken van deze prachtige beestjes. Ze staan er niet beeldvullend op, maar ik ben er wel content van. Onderstaande foto is het volledige beeld (géén crop) van een aantal pestvogels hoog in een berkenboom.

Ik ga de komende weekends de plek in het oog houden en misschien krijg ik nog wel eens de kans om er eentje wat beter op de foto te zetten...

PS - Om de malafide vogel"liefhebbers" niet op het spoor te zetten, vermeld ik opzettelijk niet de plaats waar ik ze heb gezien. Wie meer info wil, kan me altijd een berichtje sturen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten