donderdag 6 januari 2005

Tussenringen

Overlaatst was ik aan het chatten met een forum-collega, en het ging over tussenringen... Misschien ga ik dat dit jaar ook nog kopen. Zulke tussenringen maken van iedere lens een macro-lens. Altijd wel interessant om het allerkleinste in de natuur te fotograferen. Het is trouwens lang geleden dat ik nog nieuwe "optiek" gekocht heb voor mijn analoge camera. Nikon verkoopt tussenringen maar die kosten "stukken van mensen", veel prijselijker zijn de tussenringen van Soligor/Kenko. Maar ook hier is Nikon de spelbreker: een setje Soligor tussenringen voor Nikon kosten 30% duurder dan hetzelfde setje voor Canon of Minolta of Pentax...
Dus nog maar eventjes sparen en goed rondkijken voor een goeie prijs.

1 opmerking:

Rafaël Delaedt zei

nee, ik ga nog effie de kat uit de boom kijken...

Ik zou ook nog een flitser willen kopen, maar 't geld groeit ni op mijne rug, hé. En als dopper komt het ook ni zo vlotjes binnen als voorheen... :-(

Een reactie posten