dinsdag 30 november 2004

ExtraFilm

Sinds kort laat ik mijn digitale foto's afdrukken via ExtraFilm. Voorheen heb ik andere online-labo's geprobeerd, maar geen van alle kon mij overtuigen om daar verder te werken: slechte upload-tool, foutieve berekening van te maken kosten, upload-service die uitvalt, te hoge prijs per foto, ... Tot ik in De Standaard reclame zag staan voor ExtraFilm: een bonnetje voor 20 foto's gratis. Dat kan nooit kwaad om het uit te proberen. 20 foto's inderdaad gratis, en per bestelling betaal je een vaste kost van € 2,45. Hierin zitten zowel de administratie- als de verzendingskosten. Verzendingskosten? Jawel, hoor, de foto's worden naar mij thuis opgestuurd.

De eerste maal heeft het bijna een week geduurd voor de foto's, keurig verpakt in een kartonnen envelop, in de bus zaten, maar toen zaten er wel enkele feestdagen tussen (11 en 15 november). De laatste bestelling deed ik vorige week dinsdagavond rond half negen, en donderdagvoormiddag zaten de foto's in de bus. Wat een service!

De prijs van de 10x15 afdrukken (of in digitaal formaat: 10x13,5) is niet te kloppen:

  • 1-49 afdrukken : € 0,24
  • 50-74 afdrukken : € 0,21
  • 75-99 afdrukken : €0,19
  • 100-199 afdrukken : € 0,15
  • +200 afdrukken : € 0,09
Voor de bestelling van de gratis foto's (via het bonnetje in De Standaard), moest ik een "promocode" intypen. Deze promocode kan ik slechts 1 maal gebruiken (dat heb ik uitgetest). In de daaropvolgende weken, heb ik in andere dagbladen ook reclame voor Extrafilm aangetroffen, opnieuw met een bonnetje voor 20 gratis foto's, telkens met een eigen promocode. Op internet lees ik af en toe nog andere promocodes (maar ik weet dan niet of ze nog geldig zijn). In ieder geval, het proberen waard.

  • promocode "De Standaard" (geldig tot 31.01.05)
  • promocode "Metro" (geldig tot 31.01.05)
  • promocode "DSM" (geldig tot 31.01.05)
  • promocode "Banner" (geldig tot 15.01.05)
  • promocode "Flash" (geldig tot ???)
Spread the news...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten